Jordgubbssmoothie! :)

Sitter och dricker jordgubbssmoothie och kaffe. Mums! :)
 


Kommentarer
Ida

Lyxfrukost ;)

Sv; Jo, det började redan i vecka 5 för mig, sedan fick jag bihåleinflammation i vecka 10 som dem vägrade göra något åt. Till slut fick jag i alla fall penicillin (Kåvepenin)efter en vecka som jag alltid tålt innan men det blev något heltokigt i kroppen för när jag ätit det i två dagar började jag kräkas huuuuur mycket som helst. Låg bara i soffan i en vecka, förutom när jag var på akuten eller vårdcentralen som bara sa att jag skulle sluta äta penicillinet (vilket jag redan hade gjort) och låta inflammationen läka ut av sig själv. Så fort jag rörde mig längre än typ 10 meter spydde jag, och det gjorde fruktansvärt ont i huvudet. Till slut brast det massa blodkärl i ögonen av allt kräk så jag var heeeeeelt knallröd i hela ögonen, såg ut som en vampyr ungefär. Dessutom vägrade dem skriva ut något annat smärtstillande än Alvedon som jag sa inte fungerade, så jag åt massor av Ipren istället fast man inte ska det som gravid så jag var rätt nervös vid ultraljudet för att något skulle blivit fel med bebisen men den verkar må bra (:
Barnmorskan blev jättearg när hon fick höra om allting och först DÅ fick jag nytt penicillin som fungerade mycket bättre och efter en vecka till (hade varit sjuk i ca 3 veckor då, mer eller mindre) så mådde jag bättre.
Sedan fick jag migrän och skit, hahah, men då fick jag starka huvudvärkstabletter i alla fall (: Sedan kräktes jag ett par vanliga "gravidkräkningar" i veckan ända fram till vecka 24, men nu mår jag bra :D och när det där lilla pyret väl kommer ut kommer det vara värt allt illamående och all huvudvärk, det är jag övertygad om <3

Hoppas du hade det lite behändigare än mig i alla fall :D Vet ni om det är en tjej eller kille ni väntar på?

2012-08-22 @ 11:47:18
URL: http://peaceandida.devote.se
Ida

Vad dumma mina kommentarer blir för när jag har hoppat ned en rad för att inte skriva en hel klump med text så blir det inte så när den publiceras :S

2012-08-22 @ 11:48:34
URL: http://peaceandida.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0